Ćwiczenia na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Zobacz nasze propozycje

Walka ze zbędną tkanką tłuszczową to codzienność wielu osób. Niektórzy próbują pozbyć się jej latami, innym przychodzi to znacznie łatwiej i szybciej. Cały sekret tkwi w doborze odpowiedniej metody ćwiczeń, które połączone z dietą dadzą satysfakcjonujące efekty. Sprawdźmy, jakie ćwiczenia są skuteczne w przypadku walki z tkanką tłuszczową oraz jak się przygotować do tego rodzaju treningu.

 Jak spalić tkankę tłuszczową?

Na początek warto wiedzieć, w jaki sposób tkanka tłuszczowa spala się podczas treningu. Aby mogło do tego dość, organizm musi pracować w warunkach tlenowych, co oznacza, że mięśnie mają dostęp do tlenu, co powoduje intensywne spalanie związków tłuszczowych. Aby to osiągnąć, musimy uzyskać tętno na poziomie 60-65% tętna maksymalnego , które przeważnie mieści się w przedziale 120-130 uderzeń na minutę. Sam trening powinien trwać minimum 40 minut, a najlepiej dłużej, ponieważ w pierwszej fazie ćwiczeń organizm spala zapasy glikogenu, a dopiero po ich wyczerpaniu zaczyna czerpać energię z tłuszczu. Zaleca się, aby taki trening wykonywać przynajmniej 3 razy w tygodniu – wówczas przyniesie on widoczne efekty.

 Najlepsze ćwiczenia na spalenie tkanki tłuszczowej

Istnieje wiele treningów i ćwiczeń, które okazują się skutecznym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej. Wśród nich na pewno możemy wymienić trening cardio na bieżni, rowerku stacjonarnym, orbitreku czy zwyczajny jogging. Podczas tego rodzaju ćwiczeń łatwo jest kontrolować tętno za pomocą opaski sportowej lub smartwatcha, więc możemy z łatwością utrzymać odpowiedni poziom intensywności.

Jednak nie tylko ćwiczenia cardio pozwalają osiągnąć efekt spalania tkanki tłuszczowej. Może to być również trening siłowy z dużą liczbą powtórzeń i krótkimi przerwami między ćwiczeniami, a także trening funkcjonalny oddziałujący na każdą partię mięśniową oraz crossfit.

Warto dodać, że do treningów spalających tkankę tłuszczową zalicza się również takie formy jak tabata, HIIT czy trening interwałowy, które faktycznie są w tym przypadku bardzo skuteczne, jednak wykorzystują nieco inny mechanizm spalania tkanki tłuszczowej w wyniku tzw. długu tlenowego, który powoduje spalanie nawet przez kilka godzin po treningu.

 Jak przygotować się do treningu spalającego tkankę tłuszczową

Przede wszystkim należy jasno określić swój cel treningowy i ściśle trzymać się planu. Pamiętajmy, że efektów nie zobaczymy po jednym, dwóch ani nawet 5 treningach, co może działać na nas demotywująco. Bardzo ważne jest zatem nastawienie i odpowiednie rozplanowanie ćwiczeń w taki sposób, abyśmy mogli sprawdzić rezultaty w określonym czasie, na przykład po miesiącu regularnych treningów 3 razy w tygodniu.

Następnie przygotujmy sobie wygodny, sportowy strój składający się z przepuszczającej powietrze koszulki, spodenek oraz butów sportowych. W przypadku tego ostatniego elementu garderoby ważne, aby dopasować odpowiednie obuwie sportowe damskie lub męskie, które będzie zapewniało komfort i bezpieczeństwo. Buty sportowe powinny mieć dobrze przyczepną podeszwę o dużej elastyczności oraz zapewniać właściwy poziom amortyzacji, zwłaszcza, jeśli będziemy wykorzystywać w treningu ćwiczenia takie jak podskoki czy biegi.

 

Teraz nie pozostaje nic innego jak rozpocząć walkę ze zbędną tkanką tłuszczową w sposób efektywny i dobrze rozplanowany, by już niedługo cieszyć się osiągnięciem zadowalających rezultatów.


Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *